加入VIP 上传考博资料 您的流量 增加流量 考博报班 每日签到
   
主题 : 华东政法大学2010年考博英语试卷
级别: 初级博友
显示用户信息 
楼主  发表于: 2011-12-14   

华东政法大学2010年考博英语试卷

第一部分  基础英语试题 7lAnGP.;  
64SRW8AH  
Part I: Grammar & Vocabulary (10%) VVc-Dx  
>viLvDng  
Directions: Choose the word or phrase that best completes each sentence and then mark your answers on your ANSWER SHEET 1. G4"n`89LK  
SA~oGgk=P  
1. To most people, marriage is a_______ affair.  tw<}7l_>Au  
T 8Ye+eP}  
A. love-and-hatred                         B. now or never +Rq]_ sDu  
+[#^c3x2  
C. win-win situation                        D. give-and-take XW*d\vDun  
}LX.gm  
,DCrh k  
:(i=> ~O  
2. We tried to settle the argument but ________ nothing. Z`ZML+;~6  
n0w0]dJ&lc  
A. finish B. completed C. ended D. accomplished WU6F-{M"?  
`W u.wx  
(o!i9)  
VB~Do?]*k%  
3. We should settle our difference by ______________ not by war.  /%P,y+<}iG  
`%=!_|  
A. assignment       B. compromise C. security        D. appointment n;r W  
IKnXtydeI}  
W 6CNMI]  
P,7beHjf  
4. Tramps as pioneers? It seemed absurd. I kept _____ the idea _____. a7e.Z9k!  
27UnH: =  
A. pondering, about B. mulling, about C. thinking, of D. speculating, on gm}zF%B"  
, h'omU7  
^ ]SU (kY  
! p3vnOX6  
5. People become _____ the place they live in.  t ZA%^Y  
Bmi9U   
A. associated with  B. attached to  C. appreciative of D. attachable with  "= *   
6"La`}B(T8  
3NgyF[c  
"@ @Z{  
6. Since the days of Columbus, America has been another name for opportunity, where one seems to accomplish _______. x$24Nc1a'  
_E xd:  
A. anything B. something C. nothing D. little  $(;0;!t.  
%s[ n2 w  
1)ZdkTF@H  
"$|ne[b2  
7. No matter how difficult the problem is, he can handle it _____. i UW.$1l  
Eb9{  
A. at equal ease B. of equal ease C. with equal ease  D. from equal ease *gN)a%9  
]nQ(|$rW  
ZVz`-h B  
gR8vF  
8. The successful tramps would be ______ the pioneers. |%5nV=&\  
+AL (K:  
A. equal  B. equal of C. equal to D. equals   C/A~r  
^0T[V-PgiD  
;>B06v  
?K^~(D8(  
9. It’s likely for the outstanding ones to stand out ______ the rest. i{6wns?KMj  
%Dm:|><V$b  
A. off             B. of           C. from           D. above #"aL M6Cfs  
hS +R /7  
B.  - WK  
M]M(E) *5  
10. It’s human nature to _____ wealth ____ reach and neglect happiness already ______. =h B0p^a  
(TFo]c  
A. crave, within, within reach rty&\u@}  
9aZ^m$tAt  
B. crave for, out of, in hand HVK./y qy  
L64cCP*  
C. chase after, beyond, beyond reach V-TWC@Y"  
B5fF\N^  
D. seek after, within, out of hand 088"7 s  
 F5FzT^  
&%`Y>\@f  
)NC kq~M  
11. ___ her surprise, migrant workers are __________. \]+57^8r  
gTjhD (  
A. Out of, a tough and hard-working lot %e'Z.vm  
N_),'2  
B. To, a diligent and cheerful lot p$*;>YKO  
}g|)+V\A  
C. To, diligent and tough lots. 1I -LGe[Q  
T&PLvyBL  
D. Out of, tough and hard-working lot K7N.gT*4  
ccu13Kr>E  
h1 (MvE t  
gaXKP1m^  
12. When asked whether its the ______ he is _____, the answer, after some ____, is invariably the same. Oe[qfsdW  
j}$Up7pW  
A. money, after, hesitant xMAb=87_  
@Xb>GPVe#L  
B. money, craving for, thought 2?bE2^6  
Qo;#}%}^^  
C. money, chasing after, considerate r9d dVD  
mv+K!T6  
D. money, craving, thinking /K@{(=n  
Udh!%QP%[w  
bn$}U.m$-  
s"solPw  
13. Resourceful as the general was, he let ____ spread that he would attack on a certain day next month. IAJYD/Y&?  
%g<J"/  
A. the word            B. word           C. a word         D. words g}]EIv{  
>.-$?2  
S=wJ{?gzAK  
M"t=0[0DM:  
14. The ______ would perish in a world of fierce competition.  a}w%k  
2%DleR'i  
A. adaptable           B. adapted         C. inadaptable     D. adaptive  3oCw(Ff  
6^ DsI  
@}e'(ju%R  
Q#i^<WUpg  
15. It’s easy for the tramps to ______ temper and get _____ with the steady job. p~sfd  
+HK)A%QI  
A. lose, sick    B. control, fed up    C. lose, fed up     D. control, sick and tired %YaUc{.%  
v0dFP0.;&  
yO6 _G q{  
2 8j=q-9Z  
16. We genuinely ______ your opinion and your suggestion. [wM<J$=2  
Iy}r'#N  
A. appreciate of      B. value         C. evaluate as     D. estimate about ,Dz2cR6  
`FImi9%F  
B=;pyhc  
4pF U`g=  
17. The Empire State Building is a famous______ on the New York skyline. RT45@   
Zw5\{Z0  
A. stumbling block ^/W 7Xd(s  
(/_Q r2KfC  
B. stepping block  :*M\z3`k  
1q!JpC^  
C. landmark ] %*970  
(%>Sln5hq  
D. spring board lO9{S=N  
6QRfju'  
F_~-o,\  
Q:~w;I  
18. The teacher tried to _____ the new boy ____ by letting him say something about his hometown. JLAg- j2  
bIm$7a`T  
A. drawfor      B. drawback      C. draw away       D. draw upon  S'-<p<;D\B  
&Jj> jCg  
xgR*j  
l@*/1O)v  
19. The grass was ____ with dew. Drops of water _______ in the sun. BH0rT})  
bT-G<h*M  
A. full, sparkled 9L#B"lh  
!E_uQ?/w]Z  
B. wet, sparkled }WGi9\9T&  
g}^ /8rW  
C. filled, gleamed %,,h )9  
8VcAtrx_  
D. abundant, gleamed Ux icqkX  
e+R.0E  
_R(5?rG,  
z3*G(,  
20. What he said last night is ______ a nuisance than it should be.  g&0GO:F`  
uW nS<O  
A. more of        B. less than         C. just as         D. more like =cC]8Pz?  
deTb vl  
PYHm6'5BtB  
qk,cp},2K  
Part II: Reading Comprehension (15%). C-Fp)Zs{0  
^Js9E  
8&C (0H]1  
e4)g F*  
Direction: There are 3 reading passages in this part. Each passage is followed by some questions or unfinished statements. For each of them there are four choices marked ABC, and D. You should decide on the best choice and mark the corresponding letter on the Answer Sheet 1 with a single line through the center. 93WYZNpX  
Fcr@Un'  
?3Jh{F_+  
C(0Iv[~y/  
Passage One: Awh"SU Oh0  
GC\/B0!  
Questions 21 to 25 are based on the following passage. RrZjC  
kx=AX*I  
Between the eighth and eleventh centuries A.D., the Byzantine Empire staged an almost unparalleled economic and cultural revival, a recovery that is all the more striking because it followed a long period of severe internal decline. By the early eighth century, the empire had lost roughly two-thirds of the territory it had possessed in the year 600, and its remaining area was being raided by Arabs and Bulgarians, who at times threatened to take Constantinople and extinguish the empire altogether. The wealth of the state and its subjects was greatly diminished, and artistic and literary production had virtually ceased. By the early eleventh century, however, the empire had regained almost half of its lost possessions, its new frontiers were secure, and its influence extended far beyond its borders. The economy had recovered, the treasury was full, and art and scholarship had advanced. Qx,G3m[}  
H);'\]_'x  
}[DAk~  
OXacI~C  
To consider the Byzantine military, cultural, and economic advances as differentiated aspects of a single phenomenon is reasonable. After all, these three forms of progress have gone together in a number of states and civilizations. Rome under Augustus and fifth-century Athens provide the most obvious examples in antiquity. Moreover, an examination of the apparent sequential connections among military, economic, and cultural forms of progress might help explain the dynamics of historical change. @iP6 N  
.~U9*5d  
y^A $bTQq  
$($SQZK&  
The common explanation of these apparent connections in the case of Byzantium would run like this: when the empire had turned back enemy raids on its own territory and had begun to raid and conquer enemy territory, Byzantine resources naturally expanded and more money became available to patronize art and literature. Therefore, Byzantine military achievements led to economic advances, which in turn led to cultural revival.  `?@7 KEl>  
UJH{vjIv  
\fz j fZ1n  
[]]3"n  
No doubt this hypothetical pattern did apply at times during the course of the recovery. Yet it is not clear that military advances invariably came first. Economic advances second, and intellectual advances third. In the 860’s the Byzantine Empire began to recover from Arab incursions so that by 872 the military balance with the Abbasid Caliphate had been permanently altered in the empire’s favor. The beginning of the empire’s economic revival, however, can be placed between 810 and 830. Finally, the Byzantine revival of learning appears to have begun even earlier. A number of notable scholars and writers appeared by 788 and, by the last decade of the eighth century, a cultural revival was in full bloom, a revival that lasted until the fall of Constantinople in 1453.Thus the commonly expected order of military revival followed by economic and then by cultural recovery was reversed in Byzantium. In fact, the revival of Byzantine learning may itself have influenced the subsequent economic and military expansion. "XY?v8*c  
JJ~?ON.H  
0hkuBQb\  
*YtNt5u  
21. Which of the following best states the central idea of the passage? 0|ps),  
uJOW%|ZN`  
(A) The Byzantine Empire was a unique case in which the usual order of military and economic revival preceding cultural revival was reversed. WNb$2q=  
eFio,  
(B) After 810 Byzantine economic recovery spurred a military and, later, cultural expansion that lasted until 1453. yx2.7h3  
MP,*W}@  
(C) The eighth-century revival of Byzantine learning is an inexplicable phenomenon, and its economic and military precursors have yet to be discovered. K*Jty y}r  
#I?iR 3u  
(D) The revival of the Byzantine Empire between the eighth and eleventh centuries shows cultural rebirth preceding economic and military revival, the reverse of the commonly accepted order of progress. 1,j9(m2  
re!8nuBsA  
vVYduvw  
?Qig$  
22. The primary purpose of the second paragraph is which of the following? %d0S-.  
q&E5[/VK:  
(A) To establish the uniqueness of the Byzantine revival  4c=kT@=jX  
2 mZ/ 3u  
(B) To show that Augustan Rome and fifth-century Athens are examples of cultural, economic, and military expansion against which all subsequent cases must be measured  W6O.E  
pYVy(]1I(3  
(C) To suggest that cultural, economic, and military advances have tended to be closely interrelated in different societies. =BS'oBn^6  
h !K2F~i{P  
(D) To argue that, while the revivals of Augustan Rome and fifth-century Athens were similar, they are unrelated to other historical examples M:M>@|)  
z4641q5'm  
d;SRK @  
:WIf$P?X  
23. It can be inferred from the passage that by the eleventh century the Byzantine military forces  (A) had reached their peak and begun to decline  ;CMC`h9,  
k6L373e#Q  
(B) had eliminated the Bulgarian army )_e"N d4  
/ JeqoM"x  
(C) were comparable in size to the army of Rome under Augustus  \~t~R q  
m]d6@"Z.  
(D) were strong enough to withstand the Abbasid Caliphate’s military forces   KOEi_9i}  
kQd[E-b7  
hav?mnVJ  
sLa)~T o  
24. In the third paragraph, the author most probably provides an explanation of the apparent connections among economic, military, and cultural development in order to  'lsq3!d.  
xO<-<sRA  
(A) suggest that the process of revival in Byzantium accords with this model  &IEBZB\/+&  
q4GW=@eD  
(B) set up an order of events that is then shown to be not generally applicable to the case of Byzantium ilp;@O6  
8N* -2/P&  
(C) cast aspersions on traditional historical scholarship about Byzantium z!C4>,  
e1^{  
(D) suggest that Byzantium represents a case for which no historical precedent exists  FR,#s^kF  
s.`%ZDl@Y  
mz$Wo *FB  
25. Which of the following does the author mention as crucial evidence concerning the manner in which the Byzantine revival began? P tQ#  
Sd$]b>b4O  
(A) The Byzantine military revival of the 860’s led to economic and cultural advances. CDwIq>0j  
zHoO?tGf  
(B) The Byzantine cultural revival lasted until 1453. %{~mk[d3  
tct 5*.|  
(C) The Byzantine economic recovery began in the 900’s. v(@+6#&  
lmtQr5U  
(D) The revival of Byzantine learning began toward the end of the eighth century. 7{+Io  
{`Fx~w;i  
@t; O"q'|  
^ ,Y~M_=  
?V5Pt s  
(ln  
Passage Two n L+YL  
RZ)vU'@kx  
Questions 26 to 30 are based on the following passage. 'tV"^KQHI  
kf^-m/  
In 1896 a Georgia couple suing for damages in the accidental death of their two year old was told that since the child had made no real economic contribution to the family, there was no liability for damages. In contrast, less than a century later, in 1979, the parents of a three year old sued in New York for accidental-death damages and won an award of $750,000. }lC64;yo  
DA4edFAuE  
_]=TFz2O  
Ic{'H2~4,  
The transformation in social values implicit in juxtaposing these two incidents is the subject of Viviana Zelizer’s excellent book, Pricing the Priceless Child. During the nineteenth century, she argues, the concept of the “useful” child who contributed to the family economy gave way gradually to the present-day notion of the “useless” child who, though producing no income for, and indeed extremely costly to, its parents, is yet considered emotionally “priceless.” Well established among segments of the middle and upper classes by the mid-1800’s, this new view of childhood spread throughout society in the late-nineteenth and early-twentieth centuries as reformers introduced child-labor regulations and compulsory education laws predicated in part on the assumption that a child’s emotional value made child labor taboo. 8!&ds~?  
_!C)r*0(  
$ gr6  
^`TKvcgIc  
For Zelizer the origins of this transformation were many and complex. The gradual erosion of children’s productive value in a maturing industrial economy, the decline in birth and death rates, especially in child mortality, and the development of the companionate family (a family in which members were united by explicit bonds of love rather than duty) were all factors critical in changing the assessment of children’s worth. Yet “expulsion of children from the ‘cash nexus,’ although clearly shaped by profound changes in the economic, occupational, and family structures,” Zelizer maintains. “was also part of a cultural process ‘of sacralization’ of children’s lives.” Protecting children from the crass business world became enormously important for late-nineteenth-century middle-class Americans, she suggests; this sacralization was a way of resisting what they perceived as the relentless corruption of human values by the marketplace. v't6 yud  
:_fjml/  
p-Rm,xyL%  
hk7(2j7B  
In stressing the cultural determinants of a child’s worth, Zelizer takes issue with practitioners of the new “sociological economics,” who have analyzed such traditionally sociological topics as crime, marriage, education, and health solely in terms of their economic determinants. Allowing only a small role for cultural forces in the form of individual “preferences,” these sociologists tend to view all human behavior as directed primarily by the principle of maximizing economic gain. Zelizer is highly critical of this approach, and emphasizes instead the opposite phenomenon: the power of social values to transform price. As children became more valuable in emotional terms, she argues, their “exchange” or “surrender” value on the market, that is, the conversion of their intangible worth into cash terms, became much greater. s.p1L  
<i:*p1#Bm  
  'XP>} m  
A"\P&kqMV  
26. It can be inferred from the passage that accidental-death damage awards in America during the nineteenth century tended to be based principally on the  0gv3v@QO  
vR%j#v|s  
(A) earnings of the person at time of death  Z0()pT  
0.J1!RIK/  
(B) wealth of the party causing the death  kwDh |K  
?dJ/)3I%F  
(C) degree of culpability of the party causing the death  #uD)0zdw  
8m/FKO (r  
(D) amount of money that had been spent on the person killed  =2.tu*!C  
HQ|o%9~  
Qm35{^p+  
pIID= 8RJ.  
27. It can be inferred from the passage that in the early 1800’s children were generally regarded by their families as individuals who p|FlWR'mA  
0v_6cYA  
(A) needed enormous amounts of security and affection };|!Lhl+  
>u9id>+  
(B) required constant supervision while working  Cbgj@4H  
ou<S)_|Iu  
(C) were important to the economic well-being of a family  jgo e^f  
+ >T7Q`64  
(D) were unsuited to spending long hours in school  Whv]88w{  
Cp .1/  
ri/t(m^{W  
#d }0}7ue  
28. The primary purpose of the passage is to  }Kv h`@CiJ  
0OleO 9Ua  
(A) review the literature in a new academic subfield  Zw;$(="  
a~8:rW^  
(B) present the central thesis of a recent book  5xh!f%6  
RpHpMtvNo/  
(C) contrast two approaches to analyzing historical change  8q_1(& O  
tP}Xhn`  
(D) refute a traditional explanation of a social phenomenon  [MV`pF)x  
fC=fJZU7$  
=}~NRmmF  
o `b`*Z  
29. It can be inferred from the passage that which of the following statements was true of American families over the course of the nineteenth century? 9T8|y]0F  
|?\gEY-Se  
(A) The average size of families grew considerably  JaH* rDs-  
>nc4v6s  
(B) The percentage of families involved in industrial work declined dramatically. 6P0y-%[Gk  
?RZq =5Um&  
(C) Family members became more emotionally bonded to one another. 1Z\(:ab13  
oR-O~_) U  
(D) Family members spent an increasing amount of time working with each other. " <<A  
"4 'kb  
  9OPK4-  
Z+Kv+Gmq H  
30. Zelizer refers to all of the following as important influences in changing the assessment of children’s worth EXCEPT changes in  =Nw2;TkB[  
uQ{=o]sy  
(A) the mortality rate  {?w"hjy  
E|Q{]&$;Z"  
(B) the nature of industry  @/9>=#4c  
Hr(6TLNw  
(C) the nature of the family   ,Qat  
I4rV5;f H4  
(D) attitudes toward reform movements  3voW  
L {!ihJr  
:*#rRQ>t  
+yGY 785b  
Questions 31 to 35 are based on the following passage. -<|Y1PQ  
Y=9qJ`q  
In the two decades between 1910 and 1930, over ten percent to the Black population of the United States left the South, where the preponderance of the Black population had been located, and migrated to northern states, with the largest number moving, it is claimed, between 1916 and 1918. It has been frequently assumed, but not proved, that the majority of the migrants in what has come to be called the Great Migration came from rural areas and were motivated by two concurrent factors: the collapse of the cotton industry following the boll weevil infestation, which began in 1898, and increased demand in the North for labor following the cessation of European immigration caused by the outbreak of the First World War in 1914. This assumption has led to the conclusion that the migrants’ subsequent lack of economic mobility in the North is tied to rural background, a background that implies unfamiliarity with urban living and a lack of industrial skills. Ky * DfQA  
f?Z|>3.2  
XjxPIdX_H  
AfN&n= d K  
But the question of who actually left the South has never been rigorously investigated. Although numerous investigations document an exodus from rural southern areas to southern cities prior to the Great Migrationno one has considered whether the same migrants then moved on to northern cities. In 1910 over 600,000 Black workers, or ten percent of the Black work force, reported themselves to be engaged in “manufacturing and mechanical pursuits,” the federal census category roughly encompassing the entire industrial sector. The Great Migration could easily have been made up entirely of this group and their families. It is perhaps surprising to argue that an employed population could be enticed to move, but an explanation lies in the labor conditions then prevalent in the South. /oFc 03d  
V>B'+b+<  
!5&%\NSv  
MO-!TZ+6  
About thirty-five percent of the urban Black population in the South was engaged in skilled trades. Some were from the old artisan class of slavery-blacksmithsmasons, carpenters-which had had a monopoly of certain trades, but they were gradually being pushed out by competition, mechanization, and obsolescence. The remaining sixty-five percent, more recently urbanized, worked in newly developed industries  tobaccolumber, coal and iron manufacture, and railroads. Wages in the South, however, were low, and Black workers were aware, through labor recruiters and the Black press, that they could earn more even as unskilled workers in the North than they could as artisans in the South. After the boll weevil infestation, urban Black workers faced competition from the continuing influx of both Black and White rural workers, who were driven to undercut the wages formerly paid for industrial jobs. H/^B.5RYE>  
t=Jm|wJnUA  
$6# lT YN~  
DKTD Z*  
Thus, a move north would be seen as advantageous to a group that was already urbanized and steadily employed, and the easy conclusion tying their subsequent economic problems in the North to their rural background comes into question. a& C.=  
.A(i=!{q  
IfMpY;ow=  
IO"hF  
31. The author indicates explicitly that which of the following records has been a source of information in her investigation? I(n }<)eF  
z{|LQt6q  
(A) United States Immigration Service reports from 1914 to 1930 PyFj@n  
t7bqk!6hM\  
(B) Payrolls of southern manufacturing firms between 1910 and 1930  a8zZgIV  
Yy hny[fa9  
(C) The volume of cotton exports between 1898 and 1910 uH\w.  
iX%n0i  
(D) The federal census of 1910  ?Wa<AFXQ  
e #M iaX  
4sIX O  
3fp> 4;ym'  
32. In the passage, the author anticipates which of the following as a possible objection to her argument?  P6YQK+  
cIb4-TeV  
(A) It is uncertain how many people actually migrated during the Great Migration. _B[WY  
8teJ*sz  
(B) The eventual economic status of the Great Migration migrants has not been adequately traced. DW|vMpU]u  
A=X-;N#  
(C) It is not likely that people with steady jobs would have reason to move to another area of the country. 5un^yRMB-  
0hwj\{"  
(D) It is not true that the term “manufacturing and mechanical pursuits” actually encompasses the entire industrial sector. \ bold"  
q@ZlJ3%l,  
2h q>T &8  
 %w5[*V  
33. According to the passage, which of the following is true of wages in southern cities in 1910? "!KpXBc,>  
Fw"$A0  
(A) They were being pushed lower as a result of increased competition. -DCa   
WYszk ,E  
(B) They had begun t to rise so that southern industry could attract rural workers. p/*"4-S  
`R+,1"5=  
(C) They had increased for skilled workers but decreased for unskilled workers. )yj:PY]  
+pp9d-n  
(D) They had increased in large southern cities but decreased in small southern cities. ;GOz>pg  
Z0* %Rq  
]tY:,Mfs  
cj g.lzY H  
34. The author cites each of the following as possible influences in a Black worker's decision to migrate north in the Great Migration EXCEPT XYfv(y  
PJ q yvbD  
(A) wage levels in northern cities !#}7{  
Qf@iU%G  
(B) labor recruiters  Fn+ ?u  
Y7SacRO  
(C) competition from rural workers gQouOjfP  
/ 3B6 Mtb  
(D) voting rights in northern states  |B^G:7c  
JhX=l-?  
   fn}UBzED\  
LFu%v7L`  
35. The primary purpose of the passage is to  >/^#Drwb!i  
_MfD   
(A) support an alternative to an accepted methodology p#@Z$gTH`'  
50~K,Jx6B  
(B) present evidence that resolves a contradiction  lA;a  
M1!pQC_9  
(C) introduce a recently discovered source of information `G$1n#&  
s;1h-Oq (  
(D) challenge a widely accepted explanation m,_d^  
OB^T q~i  
 ux-CpI  
RBGX_v?  
评价一下你浏览此帖子的感受

精彩

感动

搞笑

开心

愤怒

无聊

灌水

  
级别: 初级博友
显示用户信息 
沙发  发表于: 2011-12-27   
答案为何呢?
描述
快速回复

验证问题:
2+6=? 正确答案:8
按"Ctrl+Enter"直接提交